011753
Tatra 613-4 long M95
Rok:
Číslo podvozku :
TMT 613016 SP 011752 (18.1.1995 - zelená barva)
TMT 613016 SP 011753 (9.11.1995 - první registrace - červená barva)
První majitel : Tatra Kopřivnice - Generální Ředitelství
Barva : zelená metalíza, po výměně karosérie červená Córdoba BMW
Tato M95 byla majetkem Tatry a.s. v letech 1995-1999, poté byla prodána známému automobilovému závodníkovi Tomáši Tomečkovi, který jí zanedlouho odprodal až se v průběhu času dostala do Dánska. Ten jako jednu z prvních úprav na autě "velice rychle odstranil LPG", které tam zbylo po předchozím majiteli. Tatra má interiér v kombinaci šedé látky a černé kůže a je ve velice dobrém stavu. Zvláštností tohoto modelu je zadní kapota z Tatry 700/1, která tam byla podle slov majitele namontována už v Kopřivnici.
Toto vozidlo zapůjčila automobilka Tatra v roce 1999 k pokusu o vytvoření světového rekordu. Viz. dobový tisk:
Dlouholetý profesionální řidič Pavel Charypar je šéfem projektu (na druhém obrázku), v jehož rámci vyrazila z Českých Budějovic na cestu po deseti evropských zemích tříčlenná posádka vozu Tatra 613. Hodlá ujet za 100 hodin téměř 7000 kilometrů a vysloužit si zápis do Guinnessovy knihy rekordů.
A po návratu domů: Dva světové rekordy, aspirující na zápis do Guinessovy knihy rekordů, vytvořila tříčlenná posádka osobního automobilu Tatra 613, která za 91 hodin ujela při průjezdu deseti evropskými zeměmi 6700 kilometrů. Jedinou krizi údajně měla na francouzsko-švýcarské hranici, kde ji bouřková smršť zpomalila z běžných 130 na pouhých 15 až 20 kilometrů za hodinu. Jejím osobním rekordem pak bylo ujetí 2307 kilometrů "v jednom tahu".
řidič - rekordman Pavel Charypar (ČTK)