Jdi na obsah Jdi na menu
 


3. prototyp

 TK9BBA100N3MX7003 tatra1124.jpg

 

Byl černé metalízové barvy a jako jediný byl vybaven prototypovým motorem T623 o objemu 3919 ccm s vícebodovým vstřikováním. Objednal si jej Italský občan podnikající v Brně v oblasti módy. Pro obrovskou nespolehlivost pohonné jednotky jej však brzy prodal a v současné době je stálým exponátem Muzea sportovních vozů v Lánech.

Na tomto voze jsou již vidět snahy o modernizaci interiéru, především k totální přeměně palubní desky, ke kterým byl výrobce nucen s ohledem na neblahé zkušenosti s mlžením okna, tak k odstraněním dosud povolených vyjímek, které nadále nebyly akceptovány. Tyto vyjímky, které prošly prvním dvoum vozům byly:

► chybějící podsvícení důležitých ovládacích prvků

U třetího prototypu se tedy závodnické kolébky změnily na velmi neelegantní a rušivá tlačítka použitá ze Škody Favorit

►Výhled vnějšími zrcátky

U třetího prototypu byly dokonstruována již sklopná zrcátka s manuálním ovládáním přímo z kokpitu

►zajištění dveří zevnitř

U třetího prototypu se na dveřních výplních objevily kruhové ovladače, kterými mohl být vůz zamčen i zevnitř

►Zařízení zabraňující neoprávněnému použití

Na třetím prototypu byl použit zamykací zámek volantu, u jedničky a dvojky byla pouze spínací skříňka přímo na palubní desce. Toto byl asi největší podnět pro modernizaci celé palubní desky. U tohoto prototypu byla palubní deska potažena bílou kůží a skořepiny černou látkou. Postupem času došlo k přečalounění palubní desky z bílé na černou.kopie-20mtx--3-.jpg

Třetí prototyp byl jako jediný vybaven servoposilovačem řízení, který je v případě potřeby odpojitelný a manuální klimatizací. Topení bylo též modernizováno a předchozí použitá prehistorická jablonecká BN4/I spouštěná táhlem, nahradil Eberspaecher s digitáním ovládáním.

27154_skenovat0007.jpg

Třetí prototyp byl osazen dobovým palubním počítačem VDO s těmito funkcemi:

• Otáčkoměr s nastavitelným zvukovým alarmem překročení rychlosti

• Varování před mrazem, když je venkovní teplota pod 3 ° C.

• Počítadlo (vynulovat počítadlo ujetých kilometrů) na 999,99 km.

• Průměrná rychlost

• Stopky na 9:59:59.

• Quartz hodiny v 24-hodinovém formátu

• Čas / Rozsah měření funkce se stopkami.

 

26827_vdomc1.jpg

Všechny tři prototypy byly z výroby vybaveny odnímatelnými háky pro případ tažení vozu a vzduchovými vaky pro případ defektu pneumatiky. Tento vak se v případě potřeby plnil výfukovými plyny.

 

Fotoarchiv třetího prototypu Supertatry zde

mtx_tatra_v8_6.jpg