Jdi na obsah Jdi na menu
 


1. prototyp

 

1992-metalex-tatra-supersport-f3q.jpg

Tento vůz vznikl v roce 1991 a byl představen veřejnosti na podzimním autosalónu v Praze téhož roku.

Vůz byl lakován červenou barvou a z technických záležitostí je třeba zmínit pouze to, že původně nebyl vybaven chladičem oleje umístěným v přední části vozu.

 Chlazení předních brzdových kotoučů bylo řešeno náporem vzduchu vedeným ze středního otvoru předního integrovaného spoileru, oba krajní byly zaslepeny.

Po montáži olejového chladiče, byly boční otvory spojleru využity k rozvodu vzduchu a to jmenovitě- chlazení předních kotoučů a přívod vzduchu do kokpitu.

Chladič oleje byl časem dokonstruován, avšak u motoru již nikdy nedošlo k zvětšení olejového čerpadla.

28652_28648-img-20131208-00586.jpg

Topení se tento kus nikdy nedočkal, avšak je kompletně připraven na jeho instalaci. S montáží klimatizace se u prvních dvou prototypů nepočítalo.

Celá přední část vozu byla odklápěcí, odjištění kapoty se provádělo z přední části vozu. 

28768_img-20131208-00565.jpg

Interiér byl sportovně strohý, skořepinové sedačky potaženy červenou látkou, palubní deska potažená černou kůží.

 

 

-t2ec16zhjgcfjmlwftzjbsev1-jt-g--60_57.jpg

 

Vozidlo bylo vybaveno upraveným sportovním motorem série E1/I o objemu 3919 ccm a dvěma upravenými karburátory Jikov SEDR. Tento motor je ve voze i v současné době.

Na prvním prototypu byly prováděny veškeré funkční a provozní zkoušky, včetně montáže motoru s vícebodovým vstřikováním.tatra.jpg

Zástavba vstřikového motoru v prvním prototypu

První prototyp zůstal v majetku firmy Metalex nejdéle ze všech tří funkčních vyrobených kusů, do soukromých rukou se prodal až v roce 1998 jako součást prodeje kompletního projektu. Protože až do prvního prodeje byl vůz Metalexem provozován a testován na zkušebních spz, nastal ve zmíněném roce velký problém tento kus přihlásit do běžného provozu. Vůz nesplňoval mnoho bodů nové vyhlášky a vyjímky, které byly vozu uděleny v roce 1991 nechtěli úředníci dopravního inspektorátu v roce 1998 již akceptovat. Nicméně se jeho registrace podařila.

První prototyp Supertatry má v současné době najeto 8 417 km a jeho majitel se s ním nezúčastňuje  žádných veřejných akcí.

  

28736_img-4358.jpg

28722_img-20131208-00567.jpg 

img-20131208-00568.jpg

Fotoarchiv prvního prototypu Supertatry zde

 

mtxtatrav8-04.jpg